بویلر بخار | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

بویلر بخار | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

بویلر بخار یک دستگاه صنعتی است که برای تولید بخار از آب استفاده می‌شود. بویلرهای بخار معمولاً در صنایع مختلفی مانند صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی و... استفاده می‌شوند. بسته به نوع و ظرفیت بویلر بخار، قیمت آن متفاوت خواهد بود. همچنین برند و شرکت سازنده نیز می‌تواند در تعیین قیمت بویلر بخار تأثیرگذار باشد. برای اطلاع از قیمت دقیق بویلر بخار می‌توانید با شرکت‌ ماشین سازی مشهد بخار تماس حاصل کنید.


بویلر بخار از دو نوع دیگر نیز تشکیل شده است، بویلر آبگرم و بویلر گرمایی. بویلر آبگرم برای تولید آب گرم استفاده می‌شود و بویلر گرمایی برای گرم کردن فضاهای بزرگ و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بویلر بخار معمولاً از موارد ایمنی بالایی برخوردار است و برای جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات جانی و مالی می‌تواند مجهز به سیستم‌های ایمنی اضافی مانند دیگ‌های تجهیزات جانبی باشد.

هزینه نگهداری و تعمیرات بویلر بخار نیز باید در تعیین قیمت آن مدنظر قرار گیرد. همچنین برای نصب بویلر بخار نیاز به تجهیزات جانبی مانند بخش‌های گرمایشی، دیگ‌های ذخیره سازی آب، سیستم‌های تهویه مطبوع و... دارید که نیز می‌تواند هزینه‌های اضافی را برای شما به همراه داشته باشد.

بویلر بخار |20% تخفیف قیمت خرید و 100% تضمین کیفیت قطعات : ماشین سازی مشهد بخار هم اکنون با بیش از 50سال سابقه درخشان و حضور موفق در بازارهای داخلی و خارجی و ارائه انواع تولیدات متنوع و مورد نیاز صنعت توانسته است با حفظ کیفیت و به کارگیری بهترین متریال و مواد اولیه قیمت تقریبا تمام تولیدات خود را تا 20% تخفیف و 100 % تضمین کیفیت قطعات کمتر از سایر تولید کنندگان وارد بازارهای داخلی و خارجی نماید. در این مقاله به موضوعات خرید دیگ بخار-بویلر چیست-بهترین مارک دیگ بخار-مشخصات دیگ بخار خواهیم پرداخت . ما کلیه محصولات خود را از جمله انواع بویلر بخار با ضمانت و خدمات پس از فروش و 100% تضمین شده در اختیار خریداران و مشتریان عزیز قرار می دهیم.
بویلر بخار |20% تخفیف قیمت خرید و 100% تضمین کیفیت قطعات - مجموعه عظیم ماشین سازی مشهد بخار همچنین افتخار خود می داند که در ارائه انواع بویلر بخار در خدمت شما مشتریان گرامی باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید دیگ بخار-بویلر چیست-بهترین مارک دیگ بخار-مشخصات دیگ بخار با ما همراه باشید . مجموعه بزرگ صنعتی ماشین سازی مشهد بخار اولین تولید کننده دیگ آبگرم در ایران می باشد و با سعی و تلاش فراوان توانسته است کلیه بویلرها و ماشین آلات نفت و گاز را به کشورهای همجوار صادرات نماید. شما هموطنان عزیز می توانید با خیال آسوده و بدون دغدغه هر نوع از بویلر بخار را در مجموعه مشهد بخار بررسی و انتخاب نمایید .

بویلر بخار |20% تخفیف قیمت خرید و 100% تضمین کیفیت قطعات : بویلر بخار طراحی و تولید شده در مجموعه ماشین سازی مشهد بخار با 20% تخفیف هم اکنون به صورت عمومی و اختصاصی بر اساس نیاز مشتری در بازارهای داخلی و خارجی موجود می باشد. ما با افتخار اعلام می نماییم که اولین کارخانه با ضمانت نامه کتبی ۳ ساله و خدمات پس از فروش ۱۲ ساله در هر نقطه کشور عزیزمان ایران می باشیم و همچنین دارنده نشان و پلاک استاندارد و پلاک طلایی بین المللی می باشیم. جهت هرگونه مشاوره قبل خرید بویلر بخار و خرید دیگ بخار-بویلر چیست-بهترین مارک دیگ بخار-مشخصات دیگ بخار لطفا با یکی از شماره های مجموعه ماشین سازی مشهد بخار در تماس باشید.

بویلر بخار | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

دیگ بخار چیست؟

در سیستم­های مختلفی که به بخار نیاز دارند، این بخار توسط دیگ بخار تهیه می­ گردد. در یک دیگ بخار با استفاده از احتراق سوخت توسط مشعل، آب تا نقطه­ ی جوش حرارت می­ بیند و بخار تهیه شده از طریق لوله­ ها به تجهیزات و محل ­های مصرف منتقل می­ گردد. در واقع دیگ بخار یک مخزن تحت فشار است که وظیفه­ ی آن تبدیل آب به بخار بوده و با توجه به اینکه حاوی آب و بخار در دمای بالاتر از ۱۰۰ درجه سانتیگراد می­ باشد، طراحی و عملکرد آن بر اساس قوانین و استانداردهای بین­ المللی تعریف می­ گردد. این استانداردها ممکن است بر اساس دستورالعمل­ های کشور سازنده، قوانین کشور استفاده کننده مانند بازدهی و مصرف انرژی، مدیریت هزینه­ ها و با گذشت زمان تغییر یابد. با توجه به این مطلب، مصرف کننده باید همیشه قوانین و استانداردهای بین ­المللی و محلی را مدنظر قرار دهد.

بویلر بخار | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

طبقه بندی دیگ های بخار

طبقه­‌بندی دیگ­‌ها به روش­‌های مختلفی مانند شکل ظاهری (افقی یا عمودی) ، شکل انتهایی دیگ (عقب تر و عقب خشک)، فشار کاری دیگ (فشار پایین، فشار متوسط و فشار بالا)، دمای کاری دیگ (دما پایین، دما متوسط و دما بالا) ، نوع سوخت مشعل( گاز، گازوئیل، مازوت و چندگانه سوز) ، مسیر شعله ( ۲ پاس و ۳ پاس) و بر اساس نوع سیال در لوله (واترتیوب و فایرتیوب) انجام می‌­شود.

دیگ­‌های بخار افقی و عمودی

فضای موتورخانه و ابعاد آن و همچنین میزان بخار مورد نیاز تعیین کننده­‌ی انتخاب نوع افقی یا عمودی دیگ می­‌باشد. برای کاربردهایی که به میزان کمی بخار نیاز دارند و همچنین فضای موتورخانه نیز باریک و کوچک می‌­باشد، دیگ­‌های بخار عمودی انتخاب مناسبی هستند. برای مصارفی که به مقادیر بالای بخار نیاز است از دیگ­‌های افقی استفاده می­‌گردد. معمولا دیگ­‌های بخار عمودی تا ظرفیت ۵۰۰ کیلوگرم در ساعت و دیگ­‌های بخار افقی از ظرفیت ۵۰۰ کیلوگرم در ساعت تا ظرفیت­‌های چندین تن در ساعت استفاده می­‌شوند.

بویلر بخار | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

دیگ­‌بخار فایرتیوب

در این نوع از دیگ­‌ها مواد حاصل از احتراق از داخل مجموعه ­ای از تیوب­ ها عبور نموده و آب روی پوسته­ ی بیرونی لوله­ ها جریان داشته و حرارت را دریافت می­ نماید. انرژی حرارتی منتقل شده به آب باعث بخار شدن آب می­ گردد. این دیگ­ ها در مقایسه دیگ­ های واترتیوب ارزان قیمت­تر بوده و غالبا برای کاربردهای صنعتی کوچک و فشارهای کاری پایین ­تر استفاده می­ شوند. بازدهی این نوع از این دیگ ­ها بر اساس آرایش و ابعاد تیوب­ ها و تعداد پاس ­ها تعیین می­ گردد. مسلم است که هرچقدر سطح انتقال حرارت بیشتر باشد بازدهی دیگ نیز افزایش می­ یابد، اگرچه که هزینه­ ها و پیچیدگی دیگ نیز افزایش می ­یابد. در دیگ­ های فایرتیوب بدلیل حجم آبگیری بالای دیگ، زمان راه‌اندازی دیگ بالا می­ باشد.
فشار کاری دیگ­ های فایرتیوب معمولا بین ۶ تا ۱۸ بار نسبی می­ باشد اگرچه که توسط برخی از تولیدکننده ­ها تا ۳۲ بار نسبی نیز تولید می­ شوند. فشار کاری این نوع از دیگ­ ها دارای محدودیت بوده و نمی­ تواند از میزان استاندارد فراتر رود، زیرا بر اساس روابط مخازن جدار نازک حداکثر تنش در محیط استوانه رخ می­دهد و با توجه به قطر بالای دیگ فایرتیوب و در معرض فشار بودن پوسته، میزان تنش محدودیت خواهد داشت.
رابطه­ ی حاکم بر مخازن جدار نازک بصورت σ=pr/t می ­باشد. که در این رابطه p فشار دیگ، r شعاع استوانه و t ضخامت ورق دیگ می ­باشد. در صورتی که ضخامت ورق افزایش داده شود فشار قابل تحمل دیگ افزایش می ­یابد ولی هزینه و شکل­ دهی ورق ضخیم­تر دشوار می­‌باشد.

بویلر بخار | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

دیگ بخار عقب خشک و عقب تر

در دیگ­ های عقب خشک دود در انتهای تمامی پاس­ ها به یک سطح در انتهای دیگ ( صفحه لوله یا تیوب شیت) برخورد نموده و برگشت داده می­ شود. به دلیل اینکه اختلاف دمای بین پاس ­های دو و سه بالا می­ باشد، سطح تیوب شیت دچار تنش حرارتی زیاده شده و به مرور زمان باعث بروز ترک و نهایتا نشتی در بدنه دیگ می­ گردد. این دیگ­ها همچنین نیاز به عایقکاری توسط مواد نسوز در انتها دارند که خود مستلزم هزینه بوده و به مرور زمان نیز نیاز به تعویض و ترمیم خواهد داشت.
جهت رفع مشکلات فوق دیگ­ های عقب تر طراحی شده است. در این طراحی علاوه بر اینکه انتهای دیگ در ارتباط با مواد حاصل از احتراق نمی­باشد، سطح انتقال حرارت افزایش یافته و در نتیجه بازدهی دیگ افزایش می­ یابد. در شکل زیر هر دو نوع مختلف دیگ نشان داده شده است.

بویلر بخار | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

انواع دیگ بخار از نظر تعداد گذر دود

از آنجایی که انتقال حرارت در دیگ توسط اشتعال سوخت انجام می­ شود، تبادل حرارت بیشتر بین محصولات احتراق و دیگ، باعث افزایش بازدهی می­ شود. بدین ترتیب با افزایش تعداد گذر دود، انتقال حرارت بیشتزی انجام می ­شود.

دیگ­ های بخار دوپاس

همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده می­ شود در این نوع دیگ، دود طی دو مرحله از دودکش خارج م ی­شود. بدبن صورت که ابتدا یک پاس از داخل کوره عبور کرده و در پاس دوم از داخل تیوب­ها عبور می نماید. این نوع از دیگ­ ها نسبت به سایر انواع دیگ­های فایرتیوب راندمان پایین­تری دارند و معمولا در دیگ­های عقب خشک استفاده می­ شوند. به دلیل راندمان پایین تولید این نوع از دیگ ها تقریبا منسوخ شده است.

بویلر بخار | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

دیگ ­های بخار کوره برگشتی

در این نوع از دیگ­ ها پس از احتراق مشعل، محصولات احتراق وارد کوره شده و پس از رسیدن به انتها، از طرفین برگشت داده می­ شوند و سپس وارد پاس لوله­ ها شده و نهایتا از دودکش خارج می­ گردند. بازدهی این نوع از دیگ­ ها از دیگ­های دوپاس بیشتر و از دیگ­های سه ­پاس کمتر می­ باشد. لازم به ذکر است که استفاده از این نوع دیگ­ ها برای تولید بخار مرسوم نبوده و بیشتر برای تولید آبگرم و در ظرفیت­ های نه چندان بالا مورد استفاده قرار می­ گیرند.

بویلر بخار | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

دیگ­ های بخار سه­ پاس

یکی از رایج ­ترین دیگ­ هایی که امروزه مورد استفاده قرار می­ گیرد، دیگ سه­ پاس عقب تر می­ باشد.با توجه به اینکه در این نوع دیگ، محصولات احتراق سه مسیر گذر را طی می­ کنند میزان انتقال حرارت بالا بوده و بازدهی این نوع از دیگ­ها بالا می­ باشد.

بویلر بخار | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

دیگ­ های بخار چهار پاس

این نوع از دیگ­ ها به دلیل میزان سطح تبادل حرارت بالا، بیشترین بازده­ی حرارتی را دارا هستند. اما به دلیل هزینه­ های ساخت بالا و پیچیدگی­ های آن مقرون بصرفه نمی­ باشند. همچنین به دلیل تعداد مسیر بالای دود، دمای گازهای خروجی به زیر نقطه ­ی شبنم رسیده و باعث خوردگی دودکش و حتی خود دیگ می­ گردد. همچنین این دیگ ­ها در معرض تنش­ های حرارتی بالایی هستند بویژه در مواردی که نوسانات ناگهانی رخ دهد، این امر منجر به آسیب رساندن به بدنه ­ی دیگ و ایجاد ترک می گردد. به دلیل موارد ذکر شد می­ توان گفت دیگ­های چهار پاس بلااستفاده بوده و تولید ها متداول نمی باشد.

بویلر بخار | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

مزایای دیگ های بخار فایرتیوب

  • ساختار ساده و جمع و جور
  • در مقابل نوسانات مصرف بخار کارآیی مناسبی دارند.
  •  از دیگ های واترتیوب ارزان­تر هستند.

معایب دیگ های بخار فایرتیوب

  • به دلیل حجم بالای آب مدت زمان راه اندازی بالاست.
  •  فشار بخار خروجی نمی ­تواند خیلی زیاد باشد زیرا آب و بخار در مخزن یکسانی قرار داشته و دارای درام جداگانه نیستند.
  • بخار خروجی دیگ فایرتیوب بخار تماما خشک نمی ­باشد.

دیگ­ های بخار واترتیوب

نحوه عملکرد دیگ­ های واترتیوب عکس دیگ­های فایرتیوب است. به این صورت که آب در داخل لوله­ ها (تیوب­ ها) در گردش بوده و لوله­ ها توسط گازهای داغ احاطه شده اند و بدین ترتیب حرارت به آب منتقل شده و بخار می­ شود. به دلیل قطر کوچک لوله­ ها یک دیگ واترتیوب توانایی تحمل فشار بالاتری را نسبت به دیگ فایرتیوب دارد. بنابراین در کاربردهای فشار بالا مانند نیروگاه های بخار، مصارف بالای بخار و بخار سوپرهیت مناسب هستند. از معایب این دیگ­ ها می ­توان به گران قیمت بودن آنها اشاره نمود.

بویلر بخار | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

اصول کار دیگ­های واترتیوب بسیار ساده و جذاب می ­باشد. با در نظر گرفتن یک دیاگرام ساده و اولیه از یک دیگ واترتیوب به توضیح این دیگ می ­پردازیم:

بطور کلی این دیگ از دو درام در بالا و پایین تشکیل شده است. آب در درام پایین گرما گرفته و بخار تولید شده بوسیله­ ی جابجایی طبیعی به سمت درام بالایی حرکت می­ کند. در درام بالایی بخار از آب جدا شده و روی سطح آب قرار می­ گیرد. آب سرد تزریقی به دارم بالایی بدلیل چگالی بالاتر در قسمت زیرین قرار گرفته و آب گرم­تر را در رایزر به صورت طبیعی به سمت بالا هدایت می­ کند. رفته رفته بخار بیشتری تولید شده و فشار در این سیستم بسته افزایش یافته و اختلاف بین چگالی آب و بخار اشباع کاهش می­ یابد تا جایی که این جریان طبیعی متوقف شود. در صورتی که بخار از دیگ خارج گردد، فشار درون سیستم افت کرده و جریان طبیعی آب تسریع می­ یابد. به منظورحفظ دبی خروجی بخار در دیگ­ های با فشار بالاتر، باید فاصله ­ی درام پایین و درام بخار افزایش یابد و یا سیرکولاسیون اجباری به کار گرفته شود.

بویلر بخار | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

انتقال حرارت در دیگ بخار واترتیوب

  • انتقال حرارت تشعشعی :انتقال حرارت در دیگ می­ تواند به صورت هدایت، جابجایی و تششع انجام شود. تماس مستقیم شعله با تیوب ­ها باعث ایجاد آسیب و خرابی در تیوب­ها می­ گردد. با عبور شعله از میان کوره، انتقال حرارت تشعشعی جذب می­ گردد .
  • انتقال حرارت جابجایی :این قسمت به منظور جذب حرارت به روش جابجایی و هدایت از گازهای داغ طراحی شده است .

مزایای دیگ های بخار واترتیوب

  •  با افزایش تعداد تیوب­ ها، دستیابی به سطوح حرارتی بالا امکان­پذیر می­ باشد.
  • با توجه به جریان طبیعی، حرکت آب سریع­تر بوده و در نتیجه نرخ انتقال حرارت افزایش یافته و و نهایتا بازدهی دیگ بالاتر خواهد بود.
  • به دلیل قطر پایین تیوب­ ها، دستیابی به فشارهای کاری بسیار بالا امکان­پذیر خواهد بود.
  •  به دلیل اینکه حجم آبگیری پایینی دارند، زمان راه­ اندازی آن­ها نسبت به دیگ­ های فایرتیوب کمتر می­ باشد.

انواع دیگ­ های بخار واترتیوب

دیگ ­های واترتیوب بر اساس مشخصات مختلفی دسته بندی می­ شوند. از معمول­ترین این دسته بندی­ ها عبارتند از: موقعیت درام ذخیره ( مثلا درام طولی یا متقاطع) ، گردش آب (مثلا طبیعی یا اجباری) ، تعداد درام ( مثلا دو یا سه) و ظرفیت دیگ.

دیگ بخار واترتیوب با درام طولی

همانند آنچه در شکل زیر مشاهده می­ شود نوع اصلی درام دیگ واترتیوب، به صورت شیب­ دار می ­باشد که همانطور قبلا گفته شد، بر اساس قانون ترموسیفون عمل می­ نماید. آب تغذیه به درام طولی قرار گرفته در بالا وارد شده و به سمت پایین سرازیر می ­شود. با حرارت دیدن آب دمای آن افزایش یافته و چگالی آن کاهش می­ یابد. این اختلاف چگالی باعث جریان طبیعی به سمت بالا شده و جریان مجددا به درام بالایی وارد شده و ذرات بخار به سطح آب رفته و بدین صورت بخار تولید می­ شود. ظرفیت این بویلرها معمولا از ۲/۲ تا ۳۶ تن در ساعت می­ باشد.

بویلر بخار | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

دیگ بخار واتر تیوب با درام متقاطع

تفاوت دیگ با درام متقاطع با دیگ با درام طولی در این است که درام به صورت مقاطع در مسیر جریان حرارت قرار گرفته است. این امر سبب ایجاد توزیع دمای یکنواخت­ تر می­ شود. ولی لازم به ذکر است که در بارهای بالا در صورت خشک بودن تیوب­ های بالایی، احتمال بیش از حد گرم شدن و شکست لوله وجود دارد. همچنین یکی از مزایای این نوع دیگ، این است که به دلیل موقعیت متقاطع تیوب­ ها، امکان جانمایی تعداد بیشتری لوله شیب دار وجود دارد.

بویلر بخار | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

دیگ بخار واتر تیوب با درام خمیده (دیگ استرلینگ)

یکی از انواع توسع یافته ­ی دیگ­ های بخار واترتیوب دیگ با درام خمیده یا استرلینگ می ­باشد. این نوع از دیگ نیز بر اساس دما و اختلاف چگالی عمل می­ نماید با این تفاوت که از چهار عدد درام استفاده می­ نماید. آب سرد تغذیه وارد درام بالایی سمت چپ شده و بواسطه ­ی چگالی بالاتر به دارم پایین سرازیر شده و با جذب حرارت توسط درام و لوله­ ها، گرم شده و به سمت دو درام بالایی حرکت کرده و حباب­ های بخار تشکیل شده به سطح آب می­ روند. این نوع از دیگ­ ها دارای سطح انتقال حرارت بالایی هستند و آب به طور طبیعی سیرکوله می­ شود.

بویلر بخار | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات
بویلر بخار |20% تخفیف قیمت خرید و 100% تضمین کیفیت قطعات - در پایان مجددا تاکید می نماییم که ما در مجموعه بزرگ ماشین سازی مشهد بخار تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم هر نوع از دیگ بخار –بویلر– دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی – بویلر تشعشعی -هیتر مشعل دار-انواع دی اریتور- سختی گیر آب - مبدل حرارتی - تولید و ساخت انواع بالمیل و انواع دستگاه ازن ساز را با ارزانترین قیمت وتا 20% تخفیف ویژه و زیر قیمت سایر کارخانجات فعال در ایران طراحی و تولید نموده و بدون واسطه تقدیم مشتریان نماییم. همچنین آماده همکاری با نهادها و ارگان های دولتی خصوصی و نیمه خصوصی دانشگاه ها کارخانجات هتل ها و ... می باشیم. در این مقاله به موضوعات خرید دیگ بخار-بویلر چیست-بهترین مارک دیگ بخار-مشخصات دیگ بخار پرداختیم. مجددا توصیه می کنیم حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از دیگ بخار – بویلر– دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی و ... را از هر شخص و شرکتی نمایید با یکی از شماره های - 09152152481 تماس برقرار کنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید.
مدیرعامل:

 

 بویلر بخار | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

سوالات متداول بویلر بخار

سوال: بویلر بخار چیست؟

پاسخ: بویلر بخار یک دستگاه گرمایشی است که از آن برای تولید بخار استفاده می‌شود. بویلر بخار با استفاده از یک منبع انرژی، مانند گاز، برق یا سوخت جامد، آب را گرم می‌کند و باعث تبدیل آب به بخار می‌شود. بخار تولید شده توسط بویلر بخار، می‌تواند برای مصارف مختلفی مانند گرمایش، تولید برق، تولید مواد شیمیایی و غیره استفاده شود.

سوال: انواع بویلر بخار کدامند؟

پاسخ: انواع بویلر بخار عبارتند از:

  • بویلر بخار آتشی: بویلر بخار آتشی یکی از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین انواع بویلر بخار است. در این نوع بویلر، آب در محفظه آب بویلر قرار می‌گیرد و منبع انرژی، مانند آتش، باعث گرم شدن آب می‌شود.
  • بویلر بخار اتمسفری: بویلر بخار اتمسفری شبیه به بویلر بخار آتشی است، اما در این نوع بویلر، آب در محفظه آب بویلر با فشار اتمسفر قرار دارد.
  • بویلر بخار تحت فشار: بویلر بخار تحت فشار، دارای محفظه آب تحت فشار است. در این نوع بویلر، آب در فشار بالاتری از فشار اتمسفر قرار دارد.
  • بویلر بخار چگالشی: بویلر بخار چگالشی، از گرمای بخار خروجی برای گرم کردن آب ورودی استفاده می‌کند. این امر باعث افزایش راندمان بویلر بخار می‌شود.

سوال: نحوه عملکرد بویلر بخار چگونه است؟

پاسخ: نحوه عملکرد بویلر بخار به شرح زیر است:

  • در ابتدا، آب در محفظه آب بویلر قرار می‌گیرد.
  • سپس، منبع انرژی، مانند گاز، برق یا سوخت جامد، شروع به گرم کردن آب می‌کند.
  • حرارت از منبع انرژی به آب منتقل می‌شود و باعث گرم شدن آب می‌شود.
  • با گرم شدن آب، دمای آب افزایش می‌یابد.
  • با افزایش دمای آب، فشار آب نیز افزایش می‌یابد.
  • با افزایش فشار آب، نقطه جوش آب نیز افزایش می‌یابد.
  • با رسیدن دمای آب به نقطه جوش، آب شروع به جوشیدن می‌کند.
  • بخار تولید شده توسط بویلر بخار، از طریق لوله‌ها به مصرف‌کننده‌ها منتقل می‌شود.

سوال: نحوه انتخاب بویلر بخار چگونه است؟

پاسخ: برای انتخاب بویلر بخار، باید عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  • ظرفیت بویلر بخار: ظرفیت بویلر بخار با توجه به نیاز مصرف‌کننده تعیین می‌شود.
  • نوع سوخت بویلر بخار: نوع سوخت بویلر بخار با توجه به شرایط محیطی و هزینه سوخت تعیین می‌شود.
  • راندمان بویلر بخار: راندمان بویلر بخار با توجه به میزان انرژی مصرفی و بخار تولید شده تعیین می‌شود.
  • قیمت بویلر بخار: قیمت بویلر بخار با توجه به نوع بویلر بخار، ظرفیت بویلر بخار و برند بویلر بخار تعیین می‌شود.

سوال: نحوه نگهداری بویلر بخار چگونه است؟

پاسخ: بویلر بخار نیاز به نگهداری منظم دارد تا عملکرد آن بهینه باشد. نگهداری بویلر بخار شامل موارد زیر است:

  • شستشوی بویلر بخار: بویلر بخار باید به طور منظم شستشو شود تا از تجمع رسوب و جرم در آن جلوگیری شود.
  • بازرسی بویلر بخار: بویلر بخار باید به طور منظم بازرسی شود تا از وجود هرگونه نشتی یا آسیب در آن جلوگیری شود.
  • تعمیر بویلر بخار: در صورت وجود هرگونه نشتی یا آسیب در بویلر بخار، باید آن را تعمیر یا تعویض کرد.

سوال: علائم خرابی بویلر بخار کدامند؟

پاسخ: علائم خرابی بویلر بخار عبارتند از:

  • نشتی آب از بویلر بخار: نشتی آب از بویلر بخار، یکی از شایع‌ترین علائم خرابی بویلر بخار است.
  • دود کردن بویلر بخار: دود کردن بویلر بخار، می‌تواند نشان‌دهنده وجود مشکل در سیستم احتراق بویلر بخار باشد.
  • خاموش شدن خودکار بویلر بخار: خاموش شدن خودکار بویلر بخار، می‌تواند نشان‌دهنده وجود مشکل در سیستم کنترل بویلر بخار باشد.
  • کاهش فشار بخار: کاهش فشار بخار، می‌تواند نشان‌دهنده وجود مشکل در سیستم تولید بخار بویلر بخار باشد.

سوال: چگونه می‌توان از خرابی بویلر بخار جلوگیری کرد؟

پاسخ: برای جلوگیری از خرابی بویلر بخار، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • بویلر بخار را به طور منظم شستشو کنید تا از تجمع رسوب و جرم در آن جلوگیری شود.
  • بویلر بخار را به طور منظم بازرسی کنید تا از وجود هرگونه نشتی یا آسیب در آن جلوگیری شود.
  • از بویلر بخار مطابق با دستورالعمل‌های سازنده استفاده کنید.

سوال: آیا امکان تعمیر بویلر بخار وجود دارد؟

پاسخ: بله، امکان تعمیر بویلر بخار وجود دارد. اما باید توجه داشته باشید که تعمیر بویلر بخار هزینه زیادی دارد. بنابراین، بهتر است قبل از تعمیر بویلر بخار، هزینه تعمیر را با هزینه خرید یک بویلر بخار جدید مقایسه کنید.

سوال: آیا امکان نصب بویلر بخار توسط خودمان وجود دارد؟

پاسخ: نصب بویلر بخار کار چندان سختی نیست، اما باید نکاتی را در نظر بگیرید. بهتر است قبل از نصب بویلر بخار، از یک متخصص راهنمایی بگیرید.